Прието е да се смята, че нов автомобил губи между 20% и 30% от стойността си още с напускането на дилърския център, от който е купен. Това може да не се харесва на собствениците на нови автомобили, но е чудесна новина за търсачите на изгодни сделки на вторичния пазар, предава факти.бг.

Американският сайт iSeeCars състави класация на моделите, които се обезценяват най-интензивно на третата година след покупката. В рейтинга попадат автомобили, които губят между 46% и 52% от стойността си като нови при средно ниво на обезценяване за пазара от 35%.

Без особена изненада в списъка доминират луксозни модели, начело с BMW 5 Серия. След 3 години експлоатация баварският седан струва едва 47.4% от цената си като нов.

Щутгартският му конкурент Mercedes-Benz E-Klasse също губи доста от стойността си. 36 месеца след излизането си от салона той струва почти наполовина по-евтино. Сериозно обезценяване се наблюдава също при BMW 3er (49.8%), Audi A3 (47.9%), Cadillac SRX (47.2%) и Buick Enclave (46.8%).

Лидер при достъпните модели е Volkswagen Passat, който за три години губи 50.7% от стойността си. Недалеч след него е Ford Taurus (49.7%), за който експерти предричат още по-силно обезценяване след решението на Синия овал да прекрати продажбите на леки автомобили в САЩ.

На трето място при бюджетните предложения с 48.4% поевтиняване за 36 месеца се подрежда Chrysler 200. От iSeeCars препоръчват на търсачите на изгодни сделки да потърсят също Volkswagen Jetta (48.1% обезценяване), Mazda6 (45.9%), Ford Focus (45.7%) и Kia Forte (45.4%).

Прави впечатление, че практически всички рекордьори по обезценяване в класацията са седани. Това обаче не значи, че няма SUV-та и кросоувъри, които поевтиняват повече от средното.

Освен споменатите Cadillac SRX и Buick Enclave интерес за ловците на изгодни покупки биха представлявали Mercedes-Benz ML-Klasse/GLE (46.2%), Lincoln MKC (44.3%) и BMW X5 (44.1%). Сред по-достъпните модели си струва да се обърне внимание на GMC Acadia (43.1%), Kia Sorento (42.9%) и Buick Encore (42.8%).