Подизпълнителите трябва да сглобяват автомобилите ѝ на собствените си поточни линии. Проблемът тепърва ще се задълбочава, тъй като се очаква до 2025 г. новите кросоувъри Kodiaq и Karoq да увеличат продажбите на марката от 1.2 млн. на 2 млн. годишно, предава Reuters.

На фона на тези прогнози Skoda вече се задъхва заради достигането на пълния капацитет на съществуващите производствени мощности. На първо време компанията смята да търси неизползван капацитет в други фабрики на VW Group, предава факти.бг.

Още през март източници от Млада Болеслав съобщиха неофициално, че Skoda разглежда различни варианти за справяне с надвисналата криза, тъй като търсенето надвишава изпълнимите тиражи. Сред обсъжданите варианти са строеж на нова фабрика в Чехия, нови заводи в чужбина или сключване на договори с подизпълнители.

През април шефът на Skoda Бернгард Майер обяви, че част от производството на флагмана Superb ще бъде преместено в немския град Оснабрюк. Според профсъюзния бос и член на президиума на надзорния съвет на VW Group Бернд Остерлох обаче такава "миграция" няма да реши проблемите на чехите.

Според Остерлох Skoda вече била задминала Audi като втората най-печеливша компания в състава на концерна след Porsche. Решение на проблемите със задоволяването на търсенето можело да се очаква най-рано през ноември, когато Надзорният съвет на VW Group щял да разгледа въпроса за увеличаване на бюджета за разширяване на производствените мощности, нови технологии и оборудване.