Бъдещето на американския производител на електромобили Tesla не е сигурно и това бе потвърдено от самия шеф на компанията – Илон Мъск, който разясни каква е ситуацията с публикация в Twitter.

В отговор на настойчивите питания кога Tesla ще започне масови доставки на „народния“ електромобил Model 3 с цена 35 000 долара, Илон Мъск призна, че това не може да стане в момента.

„При производството първо трябва да достигнете планирания обем и след това да „изгладите“ потока, за да постигнете целевите разходи. Доставки на Model 3 на минимална цена сега ще доведат до това, че Tesla ще загуби пари и ще умре“, поясни Мъск.

По неговите думи, необходими са от три до шест месеца доставки по 5 хиляди модела седмично, за да може Tesla да продава масово коли по $35 000 и да оживее. Т.е., ако Model 3 излезе на масовия пазар по-рано, Tesla я очаква крах, недвусмислен е в публикацията си в Twitter Илон Мъск.

Model 3 беше представен през март 2016 г. като първият електромобил на Tesla за масовия пазар. Към август 2017 г. предварителните поръчки на модела превишиха 450 хиляди, като клиентите се редяха на опашка, за да предплатят по $1000 за бъдещата си придобивка.

Tesla достави едва 1764 електромобила на техните собственици през 2017 г. Няколко пъти компанията променяше планираните срокове и обеми на производство, отлагайки масовото пускане на Model 3. Наскоро компанията съобщи на чакащите клиенти, които са най-напред в опашката, че доставките се отлагат от юни за юли.

Според публикация в Wired, постоянните отсрочки на Model 3 са продиктувани от това, че Tesla очаква общият брой продадени нейни машини в САЩ да достигне 200 хиляди. При подобен обем на продадените возила с ниски и нулеви вредни емисии, всеки производител в САЩ ще получи държавна помощ – купувачите на тези машини ще могат да разчитат на данъчно облекчение в размер на $7500, което е допълнителен стимул за покупка на електромобил.

Несъмнено, Tesla се надява подобно данъчно облекчение да сработи при продажбите на нейните премиум модели и компанията да постигне бленуваните обеми от 5000 електромобила седмично, което ще й позволи да пусне и масовото производство на ценово-достъпния Model 3.