Затъналата в загуби Tesla понесе нов сериозен удар, след като Consumer Reports - най-уважаваното издание за потребителски тестове в Америка - обяви новия й Model 3 за разочароващ. При изпитанията автомобилът е показал "големи недостатъци", обяви Consumer Reports, и добави, че не го препоръчва на купувачите.

За широката публика това е изненада, защото до момента от CR бяха големи почитатели на Tesla, през 2014 обявиха Model S за автомобил на годината, а през 2017 версията P85D получи в теста им 103 точки от... 100 възможни.

Сега обаче експертите на изданието са намерили сериозни минуси в Model 3, замислен от Илон Мъск като "масовия" електромобил. Най-сериозният недостатък е неспособността на колата да спира ефективно при рязко натискане на спирачките.

Изпитателите са разочаровани също от непохватното и нелогично управление на функциите от тъчскрийна, прекалено твърдото окачване, неудобните задни седалки и прекомерния аеродинамичен шум при движение по магистралата.

Все пак от CR казват и добри думи за модела: впечатляващо ускорение, бърз волан и рекорден пробег за електромобил - 563 км с едно зареждане. Това обаче не премахва тревогите от калпавите спирачки. В теста Model 3 се нуждае от над 46 метра, за да спре напълно от 96 км/ч.

"Това е значително по-зле от всяка друга съвременна кола, която сме тествали, и дори с 2 метра по-зле от пълноразмерен пикап Ford F-150", обясниха от Consumer Reports.

"Model 3 спира средно с 6 метра по-далече от останалите модели в нейния клас, и със 7.6 метра по-далеч от иначе по-тежката Tesla Model X". Освен това от изданието са установили, че Model 3 спира така при първо натискане на спирачките, а при всяко следващо представянето й се влошава още повече.

Ревюто на CR се оказа достатъчно да тласне отново надолу акциите на Tesla на борсата.

Model 3, за която Tesla още при анонсирането преди две години получи над 400 000 поръчки, е вероятно най-чаканият автомобил в по-новата история. Инвеститорите разчитаха той да изведе на печалба компанията, която досега е неизменно на загуба, и то с ускоряващо се темпо.

Заради "технологични и организационни проблеми" обаче Tesla все още не успява да я произвежда в планираните количества.

Проблем се оказва и цената: Мъск бе обявил 35 000 долара, което е наполовина на по-големия Model S. Оказа се обаче, че нормално оборудван автомобил с лекота надхвърля 40 000, а версиите със завиващи задни колела струват 78 000 - дори повече от Model S.