Макар забраните за по-големи градски зони да са по-проблемни то Федералния административен съд на Германия е решил, че забраната на старите дизели все пак е легална и зависи от градската управа.

Съдът взе решението по принцип преди почти три месеца, но мотивите, оповестени вчера, посочват подробности, най-вече за изискванията мерките да бъдат пропорционални.

Северният град Хамбург може да стане първият голям град, който ще се възползва от решението, като затвори за по-стари дизелови коли силно натоварени улици.

Федералното правителство все още обсъжда как да избегне широкомащабни забрани предвид опасенията от недоволство на собствениците на автомобили и опасенията от евентуални искове за обезщетение.

Решението бе отговор на действия на градовете Щутгарт и Дюселдорф, но поставя прецедент, който може да бъде използван от други общини.