По-рано тази година компанията Tesla бе принудена да изтлегли в сервизите си 125 000 електтромобила Model S, при които беше открит проблем с кормилната рейка. Според американския производител, вината е на фирмата Bosch, която доставя механизмите и съответно тя трябва да поеме разходите по ремонта им.

Проблемът е в болтовете на кормилното устройство, които при студено време може да ръждасят. В Tesla обаче решиха да заменят болтовете на всички свои автомобили, а не само на тези, които се карат в районите с по-суров климат. Така в сервизите са привикани 125 000 седана Model S, произведени през периода 2016-2018 г.

Любопитното е, че за опасността от ръждясване първи обявиха собственици на електромобила в онлайн-форумите на Tesla. Едва тогава компанията на Илон Мъск реши да направи проверка на случая и съответно да организира сервизната акция, която ще стартира в края на май.

Представители на Bosch засега отказват да коментират ситуацията, но това не е първият случай, в който компанията е обвинявана от свои партньор. Производителят на автомобилни компоненти бе забъркан дори в скандала с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen, след като се оказа, че именно той е произвел програмното оборудване за проблемите модели.