Всичко започва с идеята на един човек на име Тони Стивънс, който е доктор на техническите науки. Той отдавна искал да направи собствен автомобил и през 1980 година завършва работата си на прототип, който именува като Cipher. Той представя творението си на едно местно изложение, публиката го приема доста добре и той решава да се захване с малко серийно производство, пише факти.бг.

В същото време Министерството на промишлеността на СССР решава, че автомобил от подобен клас ще се продава доста добре на Острова и се договаря с фирмата на Стивънс за сътрудничество. Резултатът от сътрудничеството е демонстриран през 1989 година, когато на бял свят се появява Lada Cipher Sports. Външно автомобилът е идентичен с прототипа на Стивънс, но технически се различава доста.

В автомобила са използвани възли и агрегати от ВАЗ-2108, а под капака е монтиран 1.3-литровия ладов двигател, който в случая задвижва предните колела. Плановете са за доста големи серии, като идеята е роудстърът да се произвежда в Литва, но разпадането на СССР слага край на проекта. Така остава една-единствена Lada Cipher Sports, която се пази във Великобритания и даже наскоро беше обявена за продажба с цена от 80 000 паунда.