Маркионе поясни прогнозата си и добави, че очаква това да се случи след края на настоящия бизнес план, по който работи компанията, т.е след 2022 година, предава Autoclub.

Интересното е, че през януари в Детройт Маркионе заяви пред медиите, че поне един електрически модел би могъл да бъде част от стратегическия план на Ferrari за периода 2018-2022, като обясни, че „ако ще се прави електрически суперавтомобил, то Ferrari ще е първи”.

Но на годишната среща на акционерите на компанията през април Маркионе обясни, че в момента лансирането на електрически модел не отговаря на плановете и развитието на Ferrari. Изказването му обаче влезе в противоречие с годишния доклад на компанията за 2017, в който е отбелязано, че „изцяло електрическите автомобили могат да се превърнат в носители на основната технология за спортни модели и така да изместят хибридните модели”.

Засега Маркионе държи на тезата, че Ferrari има нужда от електрифицирани модели с хибридно задвижване, като заяви, че първият такъв автомобил ще се появи на салона във Франкфурт догодина. Маркионе обаче все още не е потвърдил кой точно модел на марката ще получи хибридна версия.

Досега от Ferrari са лансирали хибридни версии на два от суперавтомобилите си, като става въпрос за ограничени серии – купе версията и роудстърът La Ferrari.

Отлагането на лансирането на първия електрически модел на Ferrari може да постави компанията в ролята на догонващ по отношение на Tesla, като американската компания вече разширява гамата си електромобили и Porsche, като продажбите на първия електрически модел на германците започват догодина.