Малки, икономични, но същевременно бързи - горещите хечбеци от преди четвърт век бяха винаги готови да натрият носа на някое черно BMW.

Тези автомобили си спечелиха множество фенове, а днес ние ще видим кои са част от най-горещите хечбеци, дебютирали преди четвърт век, но останали в сърцата ни (и по пътищата ни).

Вижте снимки >> >> >>



Alfa Romeo 146
Един от последните хечбеци в конфигурация, напомняща на скъсено спортно купе. Най-мощната версия на колата се задвижва от 2.0-литров 4- цилиндров Twin Spark двигател с мощност от 150 к.с. и 187 Нм въртящ момент. Ускорението става за 8.5 секунди, а максималната скорост е 215 км/ч. Най-добрата характеристика на Alfa-та обаче е неповторимият звук на двигателят.

Fiat Punto GT

Този мъник има скромен вид и скромни възможности – за задвижването му отговаря 1.4-литров 4-цилиндров турбо агрегат с мощност от 136 к.с. и 208 Нм въртящ момент. Тъй като колата обаче е доста лека, тя може да развие скорост над 200 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7.9 секунди.

Ford Escort RS2000
Този модел никога не е бил особено разпространен в България, но на запад си има твърди фенове. Задвижването се осъществява от 2.0-литров 4-цилиндров мотор с мощност от 150 к.с. и 190 Нм въртящ момент. Поведението е доста динамично и колата вдига с лекота 200 км/ч.

Peugeot 306 GTI

Този модел се произвежда между 1996 г. и 2000 г., като задвижването се извършва от 2.0-литров 4-цилиндров двигател със 163 к.с. и 193 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 220 км/ч, а ускоряването от 0 до 100 км/ч става за 8.5 секунди.

Renault Clio Williams

Това е единствената трудно достъпна класика в списъка ни, защото е произведена в ограничени бройки. Задвижването се извършшва от 2.0-литров 4-цилиндров двигател със 147 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 215 км/ч.