В рамките на следващите две години трябва да се появи третото поколение на популярния модел на Dacia Logan, чието разработване върви с пълна сила, а новият автомобил ще е с доста промени.

Втората генерация на бюджетния модел (на снимката) използва модернизирана версия на платформата B0 Global Access, която вече носи означението B0+. Тази платформа дебютира през 2005 г., а корените й идват от платформата на второто поколение Renault Clio от 1998 г.

От тази гледна точка смяната на платформата е повече наложителна, освен това, Renault и Dacia ще реализират икономии като качат новия Logan на ново шаси. Целта на концерна Renault-Nissan е да намали платформите, които използват моделите на отделните марки под шапката му и това важи и за Dacia Logan. Заедно с това върви и използването на все повече стандартни компоненти в отделните модели, което също води до по-ниски разходи.

Втората причина е свързана със затягането на правилата за безопасност в Европа и изискването новите модели да бъдат снабдени с автоматично задействаща се спирачка в критични ситуации.

Така че следващото поколение Dacia Logan ще използва нова платформа, като според френското издание L’Argus, става въпрос за модернизираната версия на модулната платформа CMF-B, която в Renault планират да използват и при следващото поколение на субкомпактния модел Clio, което трябва да дебютира догодина.

Модулната платформа ще има два варианта – първият High Spec ще означава, че моделът ще получи повече електроника и по-съвременни технологии, а вторият – Access Spec ще е по-семпла версия с по-проста архитектура и по-скромни постижения по отношения на комфорта и шумоизолацията.

Другата информация, свързана с новия Logan се отнася до двигателната му гама, като е почти сигурно, че в нея ще попаднат новия 1,3-литров турбо мотор TCe, както и модернизираната версия на супер успешния 1,5-литров dCi турбодизел.