Волгите са купувани на безценица и са произвеждани между 1956 и 1970 г., съобщава историкът Дмитрий Фьодоров.

Странният феномен си има съвсем логично обяснение. Все повече китайци обръщат поглед към миналото и малкото автомобили, произвеждани в страната през миналия век, стават все по-ценни. Откриват се музеи за ретро техника, а броят на частните колекции расте, предава факти.бг.

Поднебесната никога не е била автомобилна сила и от някогашните опити на местната индустрия да произвежда собствени коли не са останали много артефакти. Това обаче не спира почитателите на китайската автомобилна история.

Вижте как изглеждат "китайските" ретро коли >> >> >>


"Ако достатъчно силно искате да имате, примерно, Dongfeng CA71 (известни са само два запазени оригинала) или първата китайска кола Fenghuang (няма сведения за нито един оцелял до днес екземпляр), те ще се появят в колекцията ви. Колата, естествено, ще бъде направена наново", обяснява Фьодоров.

Точно тук на сцената излиза ГАЗ-21. Старите съветски автомобили служат за основа на репликите, макар да нямат нищо общо с тях. Шасито и 1.9-литровият двигател на Dongfeng CA71 са копирани от Mercedes-Benz W120, а каросерията е вдъхновена от Simca Vedette. В контурите на пътническия отсек на Fenghuang ("Феникс") също може да се види силуетът на W120, а 2.2-литровият редови шестак е копие на Mercedes-Benz M127.

Историческата достоверност обаче вълнува слабо китайците. Днес малцина си спомнят как са изглеждали местните "оригинали", а ГАЗ-21 може да се купи почти без пари от съседния Сибир. Понякога за да се превърне съветската класика в китайска реликва са достатъчни само няколко дракона и йероглифа.