През декември 2017 г. се проведе проучване на Motorola, осъществено на територията на 4 континента в едни от най-горещите точки за технологиите в момента – Бразилия, Индия, САЩ и Франция. Проучването е глобално и в него са ангажирани изследователи от най-високо професионално ниво в световен мащаб, а зад анализа му застава брилянтният ум и гуру в науката за изучаване на щастието и световен TED Speaker - д-р Нанси Еткоф от Харвардския университет.

Обработените преди дни резултати показват, че 80% от активното население на възраст между 21 и 37 години предпочита да дискутира неудобни теми писмено, отколкото да разговаря със събеседника си лице в лице.

76% от запитаните респонденти от младото поколение (16-20 години) признават, че изпитват паника, ако помислят, че са загубили телефона си. Междувременно повече от половината от анкетираните в тази възрастова група (56%) споделят, че половинките им са ревнували от техния смартфон.

Почти всеки втори родител пък признава, че дава мобилния си телефон на детето си, за да си играе с него. 53% от младото поколение определят мобилния си телефон като техен най-добър приятел, а 19% го посочват за своя сродна душа.

57% от респондентите на възраст между 38 и 53 години заявяват, че държат телефоните си на нощното шкафче, а 28% проверят известията си, когато се събудят през нощта.

46% от потребителите на възраст между 21 и 37 години признават, че пишат на телефоните си, докато шофират, а при тези на възраст между 38 и 53 години процентът е 32%.

33% от всички анкетирани признават, че проверяват повече от 20 пъти на ден телефона си за нови известия. Повече от 6 часа общо на ден прекарват потребителите със своя смартфон, но едва 7% от всички запитани използват мобилното си устройство, за да четат книги.

Motorola е марката, създател на мобилните телефони и като такава е задължена не да следва тенденциите, а да ги задава. Да е инициатор, а не наблюдател. Да е водач, а не последовател. Ето защо това проучване не е самоцелна инициатива, а научна база, на която са разработени и ще бъдат разработвани конкретни решения. Ние сме единствените на пазара, които излизаме с реални и работещи инструменти, които да подобрят баланса на хората между живота и смартфона - необходимост, която самите потребители признават, че изпитват”, казва Владислав Иванов, General Manager на Motorola за Югоизточна Европа.