В силовата установка на хибрида ще бъде използван изцяло нов електромотор с изключително високи експлоатационни показатели, разработен от "Электротранспортные технологии", предава факти.бг.

ДВИТ-40 развърта до 10 000 об/мин, има коефициент на полезно действие 93% и струва два пъти и половина по-малко от чуждестранните аналози. По тяга е съпоставим с двулитров дизел и е проектиран за автомобили с тегло до три тона.

"Електромоторът е изработен от желязо и мед. Всички детайли са произведени в Русия. Това го прави един от най-евтините в света. Не се страхува от прегряване и прикови натоварвания, които могат да достигат 80 кВт при номинал от 40 кВт", разказват от "Электротранспортные технологии".

Руснаците и сравняват ДВИТ-40 с швейцарския MES 40 kW, който тежи 97 кг и има габарити 471 на 235 мм. Популярен на пазара е и китайският CMLA28 с тегло 54.4 кг и размери 600 на 430 мм. Руският електромотор тежи 45 кг при габарити 220 на 340 мм.

В момента "Электротранспортные технологии" изработват тестови прототип на Lada Vesta с новия електромотор. Руснаците не казват по каква схема ще работи хибридната силова установка - паралелна или последователна.