За своя мисия той обяви да направи „необратим” съюза с Nissan и Mitsubishi.

В следващите няколко седмици трябва да бъде представен план който да покаже необратимостта на съвместната работа на трите марки.

Гон обаче направи уточнението, че Renault и Nissan няма да бързат да се сливат, особено при условията, поставени от френската държава и обясни, че пълно взаимодействие е невъзможно докато Франция е все още голям акционер в Renault, предава Autoclub.bg.

Не виждам как от японска страна ще приемат нови стъпки в посока сливане, докато френската държава е все още голям акционер в Renault”, заяви Гон.

Новият договор на Гон начело на Renault сложи край на спекулациите за това кой ще е неговият наследник и поставя представителите на френската държава в трудна ситуация по отношение общуването с другите акционери. Френското правителство, което контролира 15% в Renault, искаше намаляване на заплатата на главния изпълнителен директор, план за това кой ще наследи Гон и по-сериозно взаимодействие с Nissan, при това за максимално дълъг срок.

В същото време Renault издигна Тиери Болор на поста главен оперативен директор, като той ще поеме голяма част от задълженията на Гон по управление на френската марка и става фаворит №1 да наследи Гон след 4 години.

Френското правителство подкрепи преизбирането на Гон, а новият-стар шеф прие да намали годишното си възнаграждение с 30%.

Новата структура на Renault-Nissan, на която ще се посвети Гон в идните години, ще позволи на Франция да намали дела си в автомобилната компания, обясниха френски анализатори.