Преждевременното пенсиониране на модела се налага заради въвеждането на новата Световна хармонизирана процедура за тестове на леки коли (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP), която изисква оборудването му с филтър за твърди частици, предава факти.бг.

В Мюнхен са решили, че не си струва да инвестират в такива доработки за автомобил на 4 години и би било по-рентабилно да преустановят производството му. Същата съдба очаква и европейската версия на M550i. Мярката няма да засегне купето и кабриолета M4, които ще започнат да се оборудват с филтър за твърди частици най-късно до 1 юни.

За спирането на M3 F80 има и друга причина. Следващото поколение на модела вече бе засичано многократно от фотошпиони и работата по него очевидно върви с бързи темпове. Говори се, че следващата M-тройка ще се задвижва от същия 3.0-литров редови шестак, но с мощност 500 к.с.