Mazda базира твърдението си на изчисления за емисиите, отделяни от централите с гориво, които произвеждат електричество за зареждане на безвредните електромобили, съобщава Automotive News, цитирана от technews.bg.

Що се отнася до бензиновите двигатели, компанията отчита замърсяването, което те причиняват на атмосферата, на всички етапи – от добива на нефт до изгарянето на бензина в двигателя на машината.

Новият бензинов двигател ще продължи линията Skyactiv. Първото поколение Skyactiv-G дебютира през 2011 г., а сега Mazda приключва разработката на Skyactiv-X, който се очаква на пазара до края на март 2019 г. Следващото поколение на двигателя ще се нарича Skyactiv-3.

Mazda се стреми да повиши КПД на двигателя, като намали загубите на енергия за сметка на компресия и управляемо изгаряне на горивната смес едновременно в много точки. Компанията обещава КПД на Skyactiv-3 до 56%, което е близо до теоретичния предел за двигатели от този тип.

Ако разработката е успешна, отделянето на CO2 ще бъде намалено с една четвърт, което ще позиционира Skyactiv-3 наравно с електрическите двигатели по общото количество отделени емисии.

Трябва да се има предвид обаче, че не цялото електричество се изработва от централи с гориво, което прави уязвимо сравнението на Mazda. От друга страна, и работата на слънчевите батерии е съпроводени с отделяне на CO2. Във всички случаи, обективната оценка е трудна.