Стане ли въпрос за най-бързите суперколи, дебютирали в началото на 90-те години на миналия век, повечето хора се сещат за Ferrari F40. И докато е факт, че италианската кола е доста успешна и бърза, то повечето хора забравят, че тя е имала много по-елегантен британски конкурент.

В края на 80-те от Jaguar започват да разработват прототип, който искат да превърнат в най-бързата серийно произвеждана кола в света. Така в самото начало на 90-те се ражда Jaguar XJ220.

Прототипът от 1988 г. се задвижвал от 6.2-литров V12, а британците решили да се откажат от него, защото в началото на 90-те техните конкуренти започнали да преминават към използването на по-компактни агрегати.

Вижте снимки >> >> >>


Така серийният Jaguar XJ220 се задвижвал от 3.5-литров туйн-турбо V6 мотор с 542 к.с. и 640 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч ставало за 4 секунди.

Съществували още фундаментални разлики между концепцията и производствената версия - прототипът бил 4х4, а серийният модел бил със задно задвижване.

Въпреки всичко, колата успяла да постави рекорд още през първата година на своето производство - през 1992 г. тя постигнала максимална скорост от 341.7 км/ч, с което се превърнала в най-бързата кола в серийно производство.

За разлика от Ferrari F40, британците решили да не правят компромиси с интериора - той разполагал с луксозни кожени седалки, електрически прозорци, аудиокасетофон и множество датчици, част от които били изнесени и на шофьорската врата.

Крайният резултат бил, че Jaguar XJ220 се превърнал в една много бърза, доста красива и луксозна кола, която веднага си намерила фенове - султанът на Бруней бил влюбен в колата.

От Jaguar XJ220 били произведени 275 броя, като цената започвала от 470 000 паунда - през 1992 година това била една от най-скъпите коли в света.