Икономическата ситуация в средата на 70-те в Бразилия може да бъде описана като доста турболентна. Има криза в експорта, а правителството въвежда 50% мита за чуждите автомобили, внасяни в страната.

Последното решение води до бум на бразилските автопроизводители, като в повечето случаи колите им са базови, дори морално остарели модели, които обаче вършат работата, за която са създадени и са евтини.

Hofstetter Turbo обаче е изключение.Марио Хофстетер обичал високите скорости и красивите автомобили. Вдъхновен от концепцията Bertone Carabo, той решил сам да създаде своя собствена суперкола.

Вижте снимки на автомобила >> >> >>


Хофстетер обаче трябвало да се съобразява с ограниченията. Така двигателят на неговата суперкола се оказал 1.8-литров бразилски аналог на агрегат на Volkswagen. Той бил съчетан с 4-скоростна ръчна трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч ставало за 9.3 секунди, а максималната скорост била 195 км/ч.

Тези цифри не подхождат много на суперкола, особено на такава произвеждана между 1986 и 1991 година.За сметка на това Хофстетер направил салона максимално луксозен, тапицирайки всичко в кожа. Той направил и много подобрения по механиката, които да направят шофирането на колата му едно приятно изживяване.

В края на своето начинание Хофстетер дори успял да се сдобие с 2.0-литров двигател с мощност от 210 к.с., като максималната скорост станала 235 км/ч.

Всичките му усилия били напразни. Първоначално Хофстетер планира да произвежда по 30 бройки от своя суперавтомобил, но за 5 години на производство били създадени едва 18 бройки. Въпреки това Hofstetter Turbo остава в историята, като първият опит на бразилците да създадат своя собствена суперкола.