Екстериорът на колата разчита на симпатични кръгли фарове, доста нестандартни врати и още по-нестандартно отварящ се заден капак. Ако смятате, че дизайнът прилича на немски, то сте прави, защото тй е дело на бившият дизайнер на Porsche Еберхард Шулц и двамата му синове. Освен в Porsche, Шулц е работил и за Mercedes, където създава C111 Concept.

Вижте снимки >> >> >>



В някои отношения Isdera Commendatore 112i може да се определи като смесица между Porsche и Mercedes. Така например фаровете и сребристият цвят напомнят малко на първата немска марка, но сърцето на Isdera и формата на вратите и са свързани с втората.

Като заговорихме за сърцето - то е 6-литров V12 мотор с на Mercedes с мощност от 408 к.с. и 580 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.7 секунди, а максималната скорост е от 350 км/ч.

Isdera Commendatore 112i разполагала с всички най-модерни за началото на 90-те технологии, като за изработката ѝ бил ползван и аеродинамичен тунел. За електониката на колата били наети хора от Bosch, а Шулц сам рабонил вълху трансмисията.

Макар напълно работещият прототип да бил готова през 1993 година, Шулц продължил да прави доработки, като в крайна сметка монтирал и нов още по-мощен двигател - 6.9-литров V12 DOHC мотор с 48 клапана на Mercedes с 611 к.с. Така максималната скорост на колата станала 370 км/ч.

От Isdera Commendatore 112i трябвало да бъдат произведени поне 30 бройки, всяка с цена от 450 000 долара. Разработката на модела обаче струвала 4 милиона долара и в крайна сметка компанията Isdera се наложило да обяви фалит.

Isdera Commendatore 112i се оказала уникат, който показва какво може да направи човек, ако вложи цялата си душа, енергия и средства в създаването на перфектната суперкола.

Красивата Isdera Commendatore 112i е част от вече доста старата игра Need for Speed II (1997 г.), а днес тя е собственост на швейцарец, платил за нея над 3 милиона долара.