Още от началото на 20 век Aston Martin имат опит в създаването на 4-местни спортни автомобили, но както и сами може да предположите - пътниците отзад не можели да се радват на особен комфорт. През 70-те дизайнерите на британската марка се заиграват с идеята да съчетаят в едно спортна кола с луксозен седан.

Така през 1974 година се ражда футуристичният Aston Martin Lagonda. През 1976 г. моделът е рестилизиран, като в този вариант колата се произвежда чак до 1990 година. За дългият производствен цикъл обаче си има причина - освен, че Lagonda се прави ръчно, колата разполага с космически за времето си технологии.

Вижте как изглежда Aston Martin Lagonda >> >> >>



Lagonda е първата кола, разполагаща с дигитален инструментален клъстер, по-сложна електроника и компютър, като по-голямата част за разработката на модела е била инвестирана именно тук.

Дигиталното табло използва LED дисплей, който по-късно е заменен с обикновен TV екран, заради честите си проблеми. За жалост на Aston Martin новият екран обаче се оказал още по-проблемен.

"Електрониката на колата щеше да е наистина впечатляваща, ако можеше да функционира изправно", пишат от списание Time, като класират колата в Топ 50 на най-лошите автомобили, излизали някога.

От Bloomberg също не са ласкави, като наричат Aston Martin Lagonda - "грозна".

Истината обаче е, че през годините Lagonda се превръща в класика, впечатляваща със своя екстремно ръбат и остър дизайн, иновативни технологии, футуристичен интериор с прикрити бутони, комфорт и не на последно място - мощ.

За задвижването отговарял 5.3-литров V8 DOHC мотор с 280 к.с. и 409 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 240 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.2 секунди.

От Aston Martin Lagonda са произведени едва 625 броя, като днес търговете са рядкост, но най-евтините бройки имат стартова цена от около 100 000 долара.