Може би малко от вас знаят, че Лада Нива на практика е първият масово произвеждан компактен всъдеход, ставащ и за градски пътища или казано с други думи - SUV. Друг интересен факт е, че Suzuki следят развитието на модела и след първоначалните му успехи решават да създадат своята култова Vitara.

Разработката на Лада Нива започва през 1971 година, а дизайнерите на модела заявяват, че искат да направят "Renault 5 върху шаси на Land Rover."

Лада Нива се отличава и с още нещо - освен че е първият цивилизован офроудър, това е първият модел на Лада, който не е базиран на Fiat - дизайна, двигателя, купето, 4х4 системата и предното окачване са изцяло руски.

Моделът се задвижва от 1.6-литров 4-цилиндров бензинов агрегат с мощност от 75 к.с. и 126 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 130 км/ч, като оптималната скорост е около 90 км/ч. Разходът на гориво е малко над 8 литра на 100 километра, което е доста икономично - особено за времето си.

Освен надеждната конструкция, и прилични характеристики, Лада Нива се оказва и най-евтиният и достъпен модел, който може да преодолее безпроблемно 58-градусов наклон, да гази в 60 см вода или в метър сняг.

Производството на Лада Нива започва през 1977 година, а за 40 години моделът почти не е претърпял изменение.

Продавачът от Новосибирск е решил да предложи своята Лада Нива за 9500 евро, защото тя е била добре запазена и от едва втората година на производство - 1979 г.

Вижте как изглежда обявената за продажба Лада Нива >> >> >>