Q2 е само първата лястовица на промяната в дизайнерската философия на Audi. Марката вече достатъчно разпознаваема на развиващите се пазари и смята да се откаже от прекалено сходното оформление на моделите си, разказва пред Autocar шефът на компанията Руперт Щадлер.

Audi отнесе немалко критики за еднообразния дизайн на колите си през последните години. Стратегията "матрьошка", при която всеки модел е уголемена или умалена версия на останалите, вече губи смисъл, предава факти.бг.

"Повторяемостта в дизайна бе необходима, за да направим Audi разпознаваема марка в развиващите се страни", обяснява Щадлер. "Вече сме доста добре познати на големи пазари като Китай и можем да помислим за индивидуален дизайн за всеки модел".

На същото мнение е и главният дизайнер на Audi Марк Лихте, който смята, че е дошло време за промяна. "Колите ни се произвеждат по минимум шест години. Всеки модел трябва да има собствен облик, за да задържи вниманието на купувачите за толкова дълго време".

Според Лихте голямата промяна в дизайна на марката ще настъпи с представянето на електрическия кросоувър E-tron догодина. Дизайнерът смята, че компактните размери на задвижващите системи на ток позволяват да се "играе" с пропорциите на автомобила, надвесите и височината на каросерията.