Българите все по-често купуват хибриди
Значителен ръст отчитат продажбите на хибридни автомобили в страната.
За първите девет месеца на годината у нас са били продадени общо 818 леки автомобила с алтернативно/хибридно задвижване при 326 броя за същия период на миналата година, сочат данни от Асоциацията на автомобилните производители /АСЕА/ за продажбата на автомобили с алтернативно задвижване в ЕС от началото на годината.
Нито един от автомобилите обаче, закупени у нас за деветмесечието, не е бил електрически, сочат данни на асоциацията, цитирани от БТА.
За третото тримесечие на 2017 г. у нас са били продадени 217 алтернативни автомобила при 149 броя за третото тримесечие на 2016, като търсенето се е увеличило с близо 50 на сто, отчитат от асоциацията.
Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта.
От Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) настояват държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за хибриден модел.
Друго искане на ААП е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20 процента, като в момента електромобилите у нас са с около 70 на сто по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.
За сравнение - в Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели хибрид, получават 4400 евро. Вероятно по тази причина в северната ни съседка за третото тримесечие са били закупени 74 електромобила при едва 7 броя за същия период на м.г., сочат данните на АСЕА.
У нас по последни данни се движат около 500 изцяло електрически автомобила и над 1500 хибрида. В момента на българския пазар електромобилите се предлагат на цени от 60 000 до 80 000 лв.
Едно от малките "удобства", които собствениците на хибридни или електрически автомобили ползват у нас е, че електромобилите са изцяло и безсрочно освободени от общинския данък за превозни средства. За хибридите екстрата важи 5 години. Паркирането им в градовете трябва да е безплатно, а винетките - по-евтини.
Факт е, че търсенето на хибриди у нас ще се увеличава и заради това, че тяхната гама става все по-богата - вече почти всички автопроизводители предлагат хибридни модели.
Нито един от автомобилите обаче, закупени у нас за деветмесечието, не е бил електрически, сочат данни на асоциацията, цитирани от БТА.
За третото тримесечие на 2017 г. у нас са били продадени 217 алтернативни автомобила при 149 броя за третото тримесечие на 2016, като търсенето се е увеличило с близо 50 на сто, отчитат от асоциацията.
Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта.
От Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) настояват държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за хибриден модел.
Друго искане на ААП е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20 процента, като в момента електромобилите у нас са с около 70 на сто по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.
За сравнение - в Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели хибрид, получават 4400 евро. Вероятно по тази причина в северната ни съседка за третото тримесечие са били закупени 74 електромобила при едва 7 броя за същия период на м.г., сочат данните на АСЕА.
У нас по последни данни се движат около 500 изцяло електрически автомобила и над 1500 хибрида. В момента на българския пазар електромобилите се предлагат на цени от 60 000 до 80 000 лв.
Едно от малките "удобства", които собствениците на хибридни или електрически автомобили ползват у нас е, че електромобилите са изцяло и безсрочно освободени от общинския данък за превозни средства. За хибридите екстрата важи 5 години. Паркирането им в градовете трябва да е безплатно, а винетките - по-евтини.
Факт е, че търсенето на хибриди у нас ще се увеличава и заради това, че тяхната гама става все по-богата - вече почти всички автопроизводители предлагат хибридни модели.