В края на Втората световна война фабриката в Млада Болеслав е срината до основи, защото по време на немската окупация е произвеждала танкове за нацистите.

Чехите обаче възраждат Skoda веднага след освобождението си и още през 1945 година марката отново започва да произвежда леки автомобили. Развитието е толкова голямо, че към края на социализма Skoda може да се похвали с най-богатата автомобилна гама в целия соц лагер.

Освен седани, комбита и ванове, чехите пускат в серийно производство кабриолети и спортни купета. От Skoda решават да запазят задното разположение на двигателя, като заради това някои от моделите на марката си спечелват прякора "Porsche за бедняци".

Истината е, че старите модели на Skoda са доста симпатични за гледане, но и за слушане, а поради малкото тегло на купето скорости над 140 км/ч са напълно постижими.

Вижте чара на старите модели на Skoda>> >> >>