По такъв начин организацията се присъединява към призива на защитника на правата на чернокожите Джеси Джексън за бойкот на баварската марка заради малкия брой афроамериканци и представители на други малцинства, наети в представителствата на компанията.

Назряващият конфликт може да се превърне в тежък проблем за BMW в САЩ, тъй като Асоциацията на афроамериканската преса се ползва със сериозно влияние и популярност.

Президентът на организацията Дороти Ливъл коментира, че немците "искат нашите долари, но нямат намерение да ги делят с нас. Бойкотираме ги, защото те бойкотират нас", съобщава германското издание Automobilwoche, цитирано ог факти.бг.

Цветнокожите служители в търговията с автомобили в Щатите действително са непропорционално малко в сравнение с белите. От 364 дилърски центрове на BMW само в 21 има представители на етническите малцинствата - 9 азиатци, седем чернокожи и пет латиноамериканци.

Призивите за бойкот именно на баварската марка обаче будят леко недоумение, тъй като ситуацията при останалите производители не се различава особено. Според Süddeutscher Zeitung BMW всъщност се подрежда някъде по средата по брой служители от малцинствата - при Hyundai, Fiat и Lexus те са повече, но Ford, Audi и Mazda наемат цветнокожи далеч по-неохотно.

От BMW реагира на обвиненията с оправданието, че през последните 10 години внимателно подбира персонала си така, че в него да има представители на различни етнически групи на всички нива в йерархията от доставчиците до дилърите. Компанията настоява, че полага усилия да съдейства за назначаването на цветнокожи на управленски позиции.