Формално моделът е позициониран под флагмана A8, но двата автомобила споделят обща платформа и практически цялата електроника.

Новата A-седмица прилича доста на по-големи си събрат - А8. Дизайнерски сходства се забелязват както в огромната радиаторна решетка и фаровете, така и в светодиодната ивица на стоповете по цялата широчина на каросерията, предава факти.бг.

Вижте как изглежда новото Audi A7 >> >> >>



Стилистите на Audi са успели да съхранят всички характерни черти на предишния модел. Силуетът със скосена линия на покрива, късите надвеси, дългия преден капак и издутите задни калници са запазени.

Габаритите също не са променени особено. Автомобилът е дълъг 4 969 мм (-5 мм), широк 1 908 мм (-3 мм) и висок 1 422 мм (+2 мм) при междуосие 2 926 мм (+12 мм). Пространството за краката на пътниците отзад се е увеличило 21 милиметра.

Новото A7 е изградено на платформата MLB Evo с двулостово окачване отпред и петзвенно отзад. Купувачите могат да избират между четири варианта - стандартно със стоманени пружини, спортно с 10 мм по-малък клиренс, пневматично с автоматично нивелиране и същото, но с адаптивни амортисьори. Задният диференциал е активен.

Адаптивната кормилна уредба с вълнов редуктор се предлага още в базовата версия. Срещу допълнително заплащане може да се поръча система с четири управляеми колела. Тя позволява на задните да завиват обратно на предните с до 5 градуса и намалява радиуса на обратен завой с 1.1 метра. След 60 км/ч двата моста завиват в еднаква посока и така се подобрява стабилността.

Втората генерация на модела дебютира само с един двигател. Трилитровият бензинов V6 TFSI развива 340 к.с. и 500 Нм. Съчетан е със седемстепенна преселективна скоростна кутия S tronic, с която хечбекът ускорява до 100 км/ч за 5.3 секунди. На някои пазари ще се предлага 2.0-литрова турбоверсия с 245 коня.

Всички модификации на новото A7 Sportback ще бъдат т.нар. "меки" хибриди (MHEV) със стартер-генератор, 48-волтова електрическа инсталация и компактна йон-литиева батерия. При скорост между 55 и 160 км/ч двигателят с вътрешно горене ще може да се гаси и колата да се движи по инерция, спестявайки по 0.7 литра гориво на 100 км. Друга новост е "умната" старт-стоп система, която ще стартира двигателя щом предният автомобил потегли.

Интериорът на новия хечбек не е точно копие на A8, но сходства се забелязват и тук. На централната конзола има два сензорни дисплея. Долният дава контрол върху управлението на климатика и настройките, а горният е завъртян към водача и отговаря за мултимедийната система.

Приборният панел е изцяло цифров, с диагонал 12.3 инча. Може да се поръча прожекционен дисплей и сензорен блок за управление на светлините. Както и A8, новата седмѝца разпознава гласови команди с произволна форма. Електрониката разпознава по-абстрактни фрази като "Затопли малко" и усилва парното.

Аналогии с A8 предизвиква и автопилотът. A7 разполага със същия бутон AI, която би трябвало да активира автономен режим на движение със скорост до 60 км/ч, но засега това е забранено от законите навсякъде. Някои държави планират да легализират автономни системи като тази още догодина или през 2019 г.

На първо време обаче новата A-седмѝца ще може да използва само част от уменията си - например да паркира и маневрира самостоятелно след подаване на команда през приложение за смартфон. За да работи всичко това, автомобилът е снабден с пет радара, също толкова камери, 12 ултразвукови датчика и лазерен скенер.

Второто поколение на A7 Sportback ще се произвежда в завода на Audi в Некарзулм. Продажбите започват в края на февруари 2018 г., а базовата версия ще струва €67 800.