Немците са притеснени от бурно растящите печалби на чешкия производител (€1.2 млрд. за миналата година), все по-добрите оценки на специализираните издания за продукцията от Млада Болеслав и все по-изострящото се съперничество между двете марки.

VW се бори с последствията от "Дизелгейт" и търси начини да намали разходите си със съкращения на работни места и орязване на финансирането на немските си заводи, предава факти.бг.

Част от разглежданите варианти за възпиране на вътрешната конкуренция със Skoda са пренос на част от производството от Чехия в Германия и увеличаване на таксите за използване на технологиите на групата.

Във Волфсбург смятат "съчетанието от германски технологии и евтина работна ръка" за несправедливо предимство, с което ще се борят. Една от първите мерки, които немците смятат да предприемат, е увеличаване на заплащането за използването на модулната платформа MQB.

Министър-председателят на Чехия Бохуслав Соботка обяви, че в най-скоро време ще се срещне с ръководството на Skoda за изясняване на ситуацията. Премиерът се обяви твърдо против изнасянето на производството извън пределите на страната. Ако това все пак се случело, компанията щяла да бъде принудена да съкрати две трети от персонала си.