Автомобилостроителната група Renault-Nissan планира да пусне в продажба 12 нови 100 процента електрически модела до 2020 година като част от новия си стратегически план. Това обяви пред журналисти нейният президент и главен изпълнителен директор Карлос Гон, цитиран от Франс прес и Асошиейтед прес.

По думите му, очаква се през 2022 година над 20 процента от продажбите на обединението ще бъдат на електрически и хибридни коли.

В същото време френско-японската група има амбицията да развие 40 модела с технологии за автономно управление и да стане "оператор на услуги за мобилност по поръчка чрез роботизирани превозни средства" или "робо-таксита", уточнява Асошиейтед прес.

Карлос Гон изтъкна, че групата си е поставила за цел да продава 14 милиона коли годишно през 2022 година, което представлява увеличение от около 40 на сто за шест години.

Компанията иска също така да реализира икономии от 10 милиарда евро до края на петгодишния период.

Френско-японската група, към която неотдавна се присъедини и Mitsubishi, представи новото си тройно лого.

Планираните продажби от 14 милиона коли до 2022 година се очаква да представляват оборот от 240 милиарда долара, отбеляза Карлос Гон.

Renault, Nissan и Mitsubishi са продали близо 10 милиона коли през 2016 година, а за тази очакванията са продажбите да достигнат 10,5 милиона.