Факт е, че мускулестите коли отвъд океана привличат мнозина с красивите си форми и мощен V8 рев. За жалост те са много трудно достъпни не просто за българите, но и за европейците.

Вижте най-култовите мускулести американски автомобили >> >> >>


Тяхната алтернатива са спортните купета, а предвид ситуацията в България ние решихме да ви покажем най-култовите 2-врати спортисти от 90-те, които днес могат да бъдат намерени на една доста поносима цена.

Ето кои са 10-те най-култови спортни купета на 90-те:

1. Alfa Romeo GTV
Този автомобил шашва всички при появата си през 1995 година. Дизайнът е уникален и на практика вечен, като той е дело на Pininfarina. В края на миналия век Джереми Кларксън нарича Alfa Romeo GTV "най-добрата спортна кола", а преди това множество авторитетни списания и дават редица награди. За всичко това си има причина и тя не се крие единствено във впечатляващата външност на Alfa-та. Двигателната гама е доста разнообразна и предлага 1.8- и 2.0-литрови 4-цилиндрови агрегати, както и 2.0- и 3.0-литрови V6 мотори, като най-мощният е с 220 к.с. и 265 Нм въртящ момент. Всички те обаче са доста стабилни, а Alfa Romeo GTV е една пъргава и изключително приятно звучаща машина с предно предаване.

Вижте как изглежда Alfa Romeo GTV >> >> >>



2. Fiat Coupe
Италианците знаят как да правят красиви спортни автомобили и Fiat Coupe е поредното доказателство за това. Дизайнът е супер сполучлив, като мнозина определят колата за бюджетно Ferrari. Интериорът пък е доста просторен и е дело на Pininfarina. Двигателната гама включва 1.8- и 2.0-литрови 4-цилиндрови двигатели, а на върха стои 2.0-литров 5-цилиндров турбо агрегат с 220 к.с. и 310 Нм въртящ момент. Задвижването е на предната ос, но това не пречи на спортното усещане.

Вижте как изглежда Fiat Coupe >> >> >>


3. Toyota Celica
Японското спортно купе се е доказало като доста надежден и красив автомобил, а на 3-то място ние класираме шестото поколение на модела. В края на 1993 година Celica впечатлява с елегантния си дизайн, двойните фарове и монтираният отзад спойлер. Задвижването е на предната ос, макар че има ограничен брой 4х4 бройки. Двигателната гама е съставена изцяло от 4-цилиндрови редови мотори, с обем от 1.8, 2.0 и 2.2 литра.

Вижте как изглежда Toyota Celica >> >> >>



4. Honda Prelude
Четвъртото поколение на модела е жива японска класика, която доста балансирано разпределение на теглото спрямо предната и задна ос - 58:42. Дизайнът разчита на гневни фарове и вдигната задница, а интегрираните брони са иновация за времето си. Двигателната гама включва 2.1-, 2.2- и 2.3- литрови мотори, а сред феновете на японските возила VTEC агрегатът е придобил култов статус.

Вижте как изглежда Honda Prelude >> >> >>


5. Peugeot 406 Coupe
Дизайнът на купе версията на доста успешното Peugeot 406 е поверен на Pininfarina, а резултатът очаквано е отличен. Формата на фаровете, радиаторната решетка, покрива и задницата е променена, а Peugeot 406 Coupe е един елегантен спортист с богата двигателна гама и просторен интериор.

Вижте как изглежда Peugeot 406 Coupe >> >> >>



6. Volkswagen Corrado
Злобна предница с изтънени правоъгълни фарове и вдигната задница с вграден спойлер - Corrado е един от най-култовите автомобили произвеждани от VW. Всъщност, спойлерът на колата е доста иновативен, защото автоматично се вдига при скорост от над 80 км/ч. Автомобилните списания, специалистите и дори Ричард Хамънд са във възторг от колата, но за жалост тя не успява да се наложи на пазара. Двигателната гама е богата, а на върха й стои 2.9-литров VR6 агрегат със 190 к.с.

Вижте как изглежда Volkswagen Corrado >> >> >>


7. Nissan 200SX
Вдигащи се фарове и задвижване на задната ос - Nissan 200SX е прекрасен представител на своята епоха. Двигателната гама е съставена от 1.8- и 2.0-литрови турбо мотори, като най-мощният е с 205 к.с. и 274 Нм въртящ момент. Феновете на японските бегачки обаче остават разочаровани от цената на Nissan 200SX, която продължава да бъде доста висока.

Вижте как изглежда
Nissan 200SX >> >> >>


8. Opel Calibra
Това е любимото спортно купе на поколения българи, което не случайно си е спечелило прякора "циганско ферари". Calibra-та е голяма, мощна и непретенциозна. Тя лесно може да се трансформира в работна кола, като при премахването на задния ред седалки на практика става пикап. Двигателите са доста здрави и надеждни, а похвала заслужава аеродинамичността, която остава най-добрата в сегмента през последното десетилетие на миналия век. На върха на двигателната гама стои 2,5-литров атмосферен V6 със 170 к.с., но повечето купувачи предпочитат по-икономичния 2.0-литров 4-цилиндров X20XEV мотор, който има мощност от 136 к.с.

Вижте как изглежда Opel Calibra >> >> >>



9. Mitsubishi Eclipse
Второто поколение на модела е придобило култов статус заради участието си в първия филм от поредицата "Бързи и яростни". Дизайнът е изключително добър, а двигателната гама е съставена от 2.0-литрови 4-цилиндрови мотори, като на върха стои турбо версия с 210 к.с. За жалост качествата на модела са помрачени от по-трудната и скъпа поддръжка, както и от някои технически проблеми. Естествено, има голям шанс да изберете технически модел, но по-високият разход и малко по-високата цена отдръпват родния купувач от култовата японска бегачка.

Вижте как изглежда Mitsubishi Eclipse >> >> >>


10. Mazda MX-3
Завършваме класацията си с поредната доста стабилна японска машина. Mazda са известни като един от най-надеждните производители в света, а MX-3 не е изключение от правилото. Любопитното в случая е, че моделът разполага с икономична двигателна гама, на върха на която стои 1.8-литров V6 агрегат с мощност от 136 к.с. и 160 Нм въртящ момент. Максималната скорост е от 203 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8.5 секунди, а средният разход е 9 литра на 100 км.

Вижте как изглежда Mazda MX-3 >> >> >>