Линията ще доставя енергия за електрическо задвижване на хибридни камиони, предава GreenTech.bg.

Новаторската концепция за електрическа магистрала (eHighway) беше представена от Siemens през 2012 г. Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между два транспортни възела. Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия. Siemens ще отговаря за планирането, изграждането и като опция – за поддръжката на системата.

Системата се изгражда като част от съвместния проект ELISA (Електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по автомагистрали) на германското федерално Министерство на екологията, опазването на природата, сградите и ядрената безопасност (BMUB). Компанията Hessen Mobil, отговаряща за управлението на пътищата и транспорта в Хесен, ръководи проекта.

eHighway предлага икономически приложимо решение за товарен шосеен транспорт, който не нанася вреди на климата. Технологията се явява алтернатива на камионите с двигатели с вътрешно горене, коментира Роланд Едел, главен технически директор на направление Мобилити на Siemens.

Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха, подчертаха от немската компания.

Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система. Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии, благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.