Агрегатът е конструиран така, че скоростите да се превключват ръчно, но в същото време не позволява да се правят неволни грешки с избора им, предава факти.бг.

Японците вече са патентовали иновацията във ведомството в САЩ. Една от ключовите особености на новата трансмисия е възможността и самостоятелно да превключва на "неутрална предавка", когато колата може да се движи по инерция. Така, според специалистите, се постига значително по-голяма икономия на гориво.

Освен това водачът не може да включи на предавка, която не съответства на скоростта или на оборотите на двигателя. Идеята е трансмисията да бъде предпазена от пренатоварване и ресурсът и да бъде увеличен, както и да създава по-комфортни условия за начинаещи шофьори.

Към момента не се съобщава кога японците планират серийно производство на новата скоростна кутия.