Японската автомобилна корпорация Mazda обяви, че е приключила разработката и тестовете на революционния бензинов двигател с вътрешно горене Skyactive-X, който ще се поставя в автомобилите, произвеждани от 2018 година, съобщава Reuters, цитиран от Kaldata.

Използва се технология за възпламеняване на компресирана хомогенна смес (Homogeneous Charge Compression Ignition, HCCI), която много прилича на стандартното възпламеняване чрез компресия, познато от дизеловите ДВГ. Новият двигател Skyactive-X изразходва много по-малко гориво и изхвърля в атмосферата значително по-малко вредни вещества.

Mazda заяви, че новите бензинови двигатели са с 20-30% по-икономични от най-новите бензинови двигатели с вътрешно горене с еднакъв работен обем.

В съвременните автомобили се използват три основни типа двигатели: газови, бензинови и дизелови. Бензиновите ДВГ са най-разпространени сред леките автомобили. В цилиндъра на бензиновия двигател се подава компресирана смес от въздух и бензин, която се запалва от автомобилната свещ. Този цикъл се повтаря непрекъснато.

В дизеловия двигател горивото се самозапалва от високата компресия в цилиндъра.

Дизеловият двигател като цяло е по-опростен от бензиновия, понеже липсва електрическата верига с подаване на високо напрежение на свещта и системата за нейното управление. Дизеловият цикъл се счита за по-икономичен от бензиновия.

Mazda не се отказва изцяло от свещите и ги използва само при много ниски температури, но съвсем скоро ще усъвършенства новата технология и изцяло ще премине към HCCI.

Първите HCCI автомобили трябва да излязат на масовия пазар през 2019 година, когато Mazda възнамерява да започне продажбите и на първите си електромобили.