На първо място да започнем с името. То е взаимствано от езика на местното население на остров Кодиак, Аляска (KODIAQ e първият SUV на чешката марка, който дебютира преди около година). На езика на племето Алутик, „автомобил” е ‘KAA’RAQ’. Те използват думата ‘RUQ’ за „стрела”, което е основният елемент в логото на ŠKODA. Името на новия компактен SUV на чешката марка - KAROQ е резултат от въздействащата комбинация от двете думи от езика на Алутик.

Вижте как се ражда името KAROQ >> >> >>



Преминавайки към дизайнът откриваме, че той споделя общ език с този на по-големия си събрат - KODIAQ. Предницата се отличава най-вече с геометричните форми на светлините и прецизните линии. От ниво на оборудване Ambition нагоре, предните светлини са с Full LED технология с кристален дизайн. Фаровете за мъгла също са с Full LED технология и с функция за следене на ъгъла на завой, разположени са под главните предни светлини. Радиаторната решетка с хромирана рамка оформя характерната за ŠKODA трапецовидна форма.

Задните светлини са LED и имат издължен С-образен дизайн, като горната им част се "стича" и върху вратата на багажника. Страничният профил пък се характеризира с остра мускулеста линия, преминаваща от стоповете до фаровете. Калниците са с малко по-квадратна форма и раздути, а покривът е леко скосен и завършва със спойлер.

Вижте как изглежда ŠKODA KAROQ >> >> >>



Новият KAROQ е оборудван с 16- или 17- инчови джанти в стандартното оборудване, които са налични в три различни дизайна. 17-, 18- и 19-инчовите алуминиеви джанти са допълнителна опция.

KAROQ е дълъг 4382 мм, широк е 1841 мм, висок е 1605 мм, а междуосието му е 2638 мм.

Интериорът може да се характеризира с три думи - модерен, комфортен и просторен.

Дигиталното табло за управление се появява за първи път при ŠKODA, като то може да бъде програмирано в четири различни дизайна:

При класическият изглед, оборотомерът и скоростомерът са кръгли и се намират от дясно и от ляво на дисплея. Зоната между тях може да бъде конфигурирана индивидуално, според нуждите и потребностите на водача. Дигиталният изглед осигурява разположение на дисплея по цялата широчина на таблото. Под и над него остава място за по-малки дигитални дисплеи, на които могат да се изобразява информация като скорост на движение, препоръчителна предавка, разпознаване на пътни знаци и др. Изгледът Info-Profile предствлява голям дисплей, позициониран по средата, на който би могла да се визуализира картата например. Над нея и отстрани има място за допълнителни персонализирани дисплеи, показващи различна информация (скорост на движение, навигация, индикатор за предавката и др.). Редуцираният изглед предлага два големи дисплея, на които се изобразява избрана от водача информация.

Инфотейнмънт системата е оборудвана с 9,2-инчов сензорен дисплей. От него имате достъп до навигацията, управлението на различните режими на автомобила, задната камера и дори до интернет връзка с LTE-скорост.

Що се отнася до комфорта, седалките са ергономични, предлагат голям комфорт и имат регулируеми лумбални опори. Съществува опцията вместо цял „диван” отзад да бъдат монтирани три разделени VarioFlex седалки, които се регулират отделно и могат да бъдат демонтирани.

Таблото пък е изградено от меки на допир материали и има премиум вид.

В интериора, новото LED амбиентно осветление в декоративната лайстна, вградена във вратите и таблото, може да бъде осветена в десет различни цвята и осигурява приятна атмосфера по време на пътуването.

Вижте още снимки на ŠKODA KAROQ >> >> >>


Багажното отделение е с капацитет 521 литра, при задни седалки в нормално положение. При свалени седалки, това пространство се увеличава на цели 1630 литра. Ако и те са недостатъчни и сте поръчали системата VarioFlex, то трите задни седалки могат да се демонтират изцяло, като така обемът за превоз става 1810 литра - в тази конфигурация Karoq може да се нарече ван.

Тези цифри значат само едно - KAROQ е доста по-просторен от YETI.

Новата ŠKODA KAROQ разполага с най-съвременни технологии под капака си и
предлага избор от 5 агрегата – 2 бензинови и 3 дизелови. Двата бензинови и два
от дизеловите са напълно нови в гамата.

Ето как изглежда двигателната гама на модела:

- НОВ бензинов 1.0-литров TSI мотор със 115 к.с. и 175 Нм въртящ момент, максимална скорост 187 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 10.6 секунди и среден разход от 5.2 литра на 100 км

- НОВ бензинов 1.5-литров TSI двигател със 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент, максимална скорост 204 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.4 секунди и комбиниран разход от 5.1 литра на 100 км

- НОВ дизелов 1.6-литров TDI агрегат със 115 к.с. и 250 Нм въртящ момент, максимална скорост 188 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 10.7 секунди и среден разход от 4.5 литра на 100 км

- 2.0-литров дизелов TDI мотор със 150 к.с. и 340 Нм въртящ момент, максимална скорост 207 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.9 секунди и комбиниран разход от 4.4 литра на 100 км

- НОВ дизелов 2.0-литров TDI двигател със 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент, максимална скорост 211 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди, комбиниран разход на гориво 5.3 литра на 100 км

Всички посочени данни важат за моделите със задвижване на предните колелета и 6-степенна механична предавателна кутия. Естествено, налично е и задвижване 4х4, което обаче малко ще повиши средният разход на автомобила.

Вариантите за предавателни кутии са или 6-степенна механична, или автоматична 7-степенна DSG.

Шаситата на ŠKODA KAROQ са с усъвършенстван и хармоничен дизайн, който придава на автомобила отличителност и гарантират истински офроуд възможности. Важен фактор за добрия баланс и разпределение на тежестта е предната ос, тя е с технология Макферсън с долен триъгълен носач и рамка от стомана, която е поставена по-напред. Пространството отпред е 1 576 мм.

Благодарение на Dynamic Chassis Control (DCC), водачът има на раззположение три режима в новия компактен ŠKODA KAROQ, това са Comfort, Standard и Sport. Електрическите клапи се контролират от специално устройство, в зависимист от състоянието на пътя, предпочитания стил на шофиране и избрания режим. DCC допринася за сигурността, като автоматично превключва в режим Sport на терени, при които навигирането е по-динамично. Това осигурява по-голяма стабилност, по- голяма тяга и по-къс спирачен път. Контролът на шасито DCC, включващо режима Select се предлага за двигател 1.5 TSI и двете 2.0 TDI версии със задвижване 4х4, за нива на оборудване, по-високи от Ambition.

С режим на шофиране Select, водачът може да променя начина на управление, DSG трансмисията, както и настройките на други системи при режимите Normal, Eco, Sport и Individual. Опционално, могат да бъдат създадени до 3 различни профила с индивидуални настройки, които се запазват в паметта на 3-те отделни ключа. При използване на който и да е от ключовете, съответните настройки се активират.

Офруд режима осигурява още по-лесно шофиране по неравен терен, той е включен в допълнителното оборудване на моделите със задвижване 4х4. При този режим, системите Traction Control System (TCS) и Electronic Differential Lock (EDL) осигуряват съответно по-добра тяга и по-бърза реакция. Когато е необходимо, функциите Hill-Hold Control и Hill-Descent Control се активират, за да улеснят шофирането при наклон или изкачване.

За тези, които планират да шофират своя ŠKODA KAROQ по наистина предизвикателни терени, е предназначен „Пакета за лоши пътища“, който предпазва автомобила както от механични повреди, така и от навлизането на прах или пясък в двигателя.

Една от новите Simply Clever екстри в KAROQ е електрическата задна врата, която може да се отвори или затвори отвътре, чрез бутон в интериора. Виртуалният педал, който отваря задната врата с леко джижение на крака под задната броня също е много практично и удобно решение. Също новост е и електрическия теглич, който се разгъва навън, само когато е нужен.

ŠKODA KAROQ предлага богата гама от системи, асистиращи при шофиране, включително паркинг асистент, система за поддържане на лентата на движение и трафик асистент. Системата за наблюдение на мъртвата точка Blind Spot Detect, системата Front Assist с предиктивна защита на пешеходци и асистента при спешни случаи служат, за да повишат сигурността при шофиране. ŠKODA KAROQ има капацитет за теглене на ремарке или прикачен товар до 2 тона.

Новият Trailer Assistant помага при маневриране с ремарке на заден ход. Допълнителни асистиращи системи са налични при ŠKODA KAROQ, за да осигуряват безопасна дистанция от превозното средство отпред, да помагат на водача лесно да поддържа лентата си или да се престроява, да изобразяват важни пътни знаци и да помагат при паркиране.

Ето и част от асистиращите системи, на които могат да разчитат бъдещите собственици на KAROQ:

Благодарение на радара си, системата Адптивен Круиз Контрл (Темпомат) поддържа желаната дистанция, спрямо превозното средство отпред, регулирайки скоростта на движение, за да избегне инцидент.

Като част от допълнителното оборудване, системите за наблюдение на мъртвата точка и следене на трафика спомагат за едно по-сигурно и спокойно шофиране. При скорост над 10 км/ч, два радарни сензора следят трафика отзад, а ако друго превозно средство се намира в т.нар. „мъртва точка“ или се приближава отзад с висока скорост, предупредителните LED сигнализатори в огледалата започват да светят от съответната страна. При отпаркиране, предупредителен звуков сигнал предупреждава, ако друг автомобил се приближава от страни.

Асистента при спешни случай е наличен, при наличието на системите Адаптивен
Круиз контрол и Асистента за поддържане на лента (Lane Assist). Той се активира в случай, че по някаква причина водачът не е в състояние да шофира. Системата Hill-Hold Control позволява на водача да отбие встрани при голям наклон, без риск автомобилът да потегли обратно надолу и без да е нужно да се използва ръчната спирачка.

Със своята камера, системата за разпознаване на пътни знаци (Traffic Sign Recognition) засича най-разпространените пътни знаци и ги изобразява като пиктограма върху дигиталното табло за управление или на дисплея на навигационната система.

Автомобилът е оборудван с електромеханична паркинг спирачка, която е част от стандартното оборудване. С двата си електрически мотора, тя е интегрирана в спирачната система в задната ос и служи и като спирачка при спешност. В задръствания или често спиране и потегляне, тя държи авотмобила неподвижен, така че водачът няма нужда да натиска педала на спирачката. Задейства се и се деактивира, чрез управляващ модул на централната конзола.

Като част от Стратегия 2025, ŠKODA ще продължи да разширява своята гама от модели в следващите години. Основен фокус е разширяването на SUV гамата на бранда. Съвсем на скоро, ŠKODA KODIAQ бе първият голям SUV, представен на международни пазари, а сега със ŠKODA KAROQ, компанията достига до нов важен момент в историята си.

Новият компактен SUV ще бъде пуснат на пазара през втората половина на 2017.