Заявлението е направено на международното изложение Иннопром-2017 в Екатеринбург, като серийното производство на хибрида трябва да започне през 2020 г., предава факти.бг.

Първата "уазка" с комбинирано задвижване ще стане пикапът Profi с товароносимост 1.5 тона, базиран на модела Cargo. Вече имало и клиент за бензин-електрическото камионче в лицето на най-голямата енергийна компания в Русия "Россети".

По време на представянето на прототипа Швецов е заявил, че хибридното Profi ще може да се кара само на ток в града. Това щяло да спомогне за намаляване на разхода на бензин наполовина.

Преди да се захванат с усъвършенстването на високотехнологичната задвижваща система обаче, инженерите на УАЗ ще трябва да се справят със сериозни технически проблеми, които заплашват да осуетят официалния старт на серийното производство на Profi на 1 септември.

Според EX-ROADmedia се късали задните амортисьори на предсерийните прототипи на пикапа, което налагало спешна промяна в конструкцията на окачването и подсилване на рамата.