Това става, след като инвеститори са изразили недоволството си срещу него, съобщава ДПА, като се позовава на в."Ню Йорк таймс".

Говорител на Uber потвърди информацията на изданието, допълва Ройтерс, цитирана от БТА.

Според източници на изданието вчера петима от големите акционери в технологичната компанията с едноименно мобилно приложение за споделено пътуване са поискали Каланик да се оттегли незабавно в писмо, което му е било връчено в Чикаго. 40-годишният Каланик, който преди седмица обяви, че ще си вземе безсрочна отпуска, ще остане в борда на директорите.

"Имам нужда от почивка", написа тогава той на служителите си, посочвайки като причина внезапната кончина на майка му миналия месец.

"От 8 години животът ми се върти около Uber . Последните събития ми припомниха, че хората са по-важни от работата и че имам нужда от почивка", признава той.

Бащата на Травис Каланик беше тежко ранен при злополуката с яхта, при която загина съпругата му, припомня АФП.

Допълвайки, че има нужда от време, за да размисли и да поработи върху себе си, за да стане шефа, от който се нуждае компанията и когото служителите заслужават, Каланик негласно признава, че не е бил идеалния ръководител.

През март той беше принуден да се впусне в унизителни извинения след лавина от неудобни разкрития. Буйният му темперамент за пореден път беше изваден на показ във видео, на което е заснет как се кара с шофьор на компанията, оплакващ се от ниското заплащане.

През февруари инженерка от компанията се оплака от сексуален тормоз, а на всичкото отгоре групата бе обвинена в кражба на технологии за разработка на безпилотни автомобили и за използване на устройство, позволяващо на водачите да избягват пътни проверки.

Идеята за Uber се ражда една зимна вечер в Париж през 2008 година: Травис Каланик и другият основател на компанията, Гарет Кемп, не успявали да хванат такси и си представили как натискат един бутон на телефона си, за да си намерят шофьор. UberCab се появява на следващата година в Сан Франциско, където услугата започва дейност през 2010 година.

Седем години по-късно компанията е съкратила името си, но пък се е разпространила в над 500 градове по света. През 2016 година Uber беше принуден да напусне китайския пазар, но пазарната му капитализация е 68 милиарда долара. Според сп. "Форбс" богатството на неговия ръководител възлиза на 6,3 милиарда долара.

Uber си навлече гнева на таксиметровите шофьори, които виждат в него бъдещия си програмиран край, както и на регулаторните органи в много страни, и на собствените си шофьори, които искат по-голямо заплащане и по-защитен статут.