За реализиране на идеята си 48-годишният мъж ползвал бензинов лек автомобил Fiat Cinquecento. Избрал точно този тип кола, защото е от леките. Тежи около 630 кг, но и сега, в преработен вид, пак е приблизително толкова, предава хасково.нет.

Вижте хасковският електромобил >> >> >>



Светозар купил колата през есента миналата година и започнал да събира частите, които му излезли около 2000 лева. Купил 6 акумулатора, електромотор и части за електронен контролер. Наскоро излязъл в отпуска и я сглобил за около две седмици. За някои неща му помагал негов приятел и съмишленик от Бургас.

Сега електромобилът вече е в движение и Светозар го пробвал няколко пъти от дома си в квартал „Тракийски“ до работното си място в Източна индустриална зона. Вечер го зарежда с кабел, който се издърпва от намотка като на прахосмукачка.

Така автомобилът не само, че е изключително безшумен и екологичен, но и много икономичен.

Зареждането на колата по тарифа за нощна електроенергия излиза около 30 стотинки, с които дори не можеш да си купиш кафе от автомат“, споделя Светозар.

Той обясни, че със заредената батерия се изминават около 30 км, което е достатъчно да отиде до работа и да направи покупки за вкъщи на връщане. Проста сметка показва, че електромобилът е около 10 пъти по-икономичен от предишната му кола, която седмично зареждал с бензин за 20 лева. Зареждането на електрическата кола на седмица излиза близо 2 лева.

Сред предимствата на този вид автомобили е и безплатното паркиране в Синята зона. Освен това са освободени от данъци, което е в сила от 2013 г. Тези и други подробности ще станат ясни след като собственикът му го регистрира.

Имам някои неща за довършване и в най-скоро време ще регистрирам електромобила“, казва Светозар.

Това не е първото произведение на механика. Преди около 3 г. направил електрическо колело, което все още кара при подходящи климатични условия. Майсторът-електричар шеговито заяви, че е замислил да направи и електрически самолет.