Твърди се, че системата за разпознаване на обекти не е в състояние да идентифицира велосипедистите.

Тестовите изпитания на автопилота са извършени по пътищата на Южна Калифорния, съобщава в блога си д-р Хедър Найт от Училището по компютърни науки в Карнеги Мелън, предава Technews.bg.

Според учените, ако водачът на автономния електромобил разчита на сензорите на автопилота, той ще изложи на опасност живота на колоездачите. Системата на Tesla определя правилно 30% от колите и само 1% от велосипедистите.

Ако Tesla не може да идентифицира даден обект, това не означава, че системата не го вижда. Но тъй като става въпрос за опасност за човешкия живот, учените препоръчват на шофьорите да не използват автопилота, когато в близост има колоездачи.

Изследователите смятат, че Tesla трябва да се съсредоточи в подобряване на възможностите на автопилота за разпознаване на хора. Според Хедър Найт, шофьорите имат право да знаят за ограниченията на автопилота.

Tesla, от своя страна, напомня, че автопилотът се явява помощно средство, но водачът трябва да държи ръцете си на волана и да гледа пътя. Ако шофьорът на превозното средство махне ръцете си от волана за дълго време, автопилотът ще се изключи.