Най-новите автомобили на АвтоВАЗ, които имат версия лимузина, всъщност не са съвсем лимузини.

Става въпрос за VIP версията на Vesta, която е с 25 сантиметра по-дълга от стандартната Vesta. Салонът на автомобила не блести с някакъв особен лукс, а колата прилича повече на седан. Въпреки това, моделът, който е наречен Lada Vesta Signature, разполага с по-щедро място отзад. Наличен е кожен салон, както и централна конзола с подлакътник, която разделя местата отзад. Липсват обаче телевизор или някакви други екстри. Този модел се произвежда в лимитирана серия и е предназначен за руските чиновници.

Вижте как изглежда Lada Vesta Signature >> >> >>



Много по-интересен е моделът ВАЗ-21109 Консул, който е създаден на базата на ВАЗ 2110 и е със 70 см по-дълъг от него. Руската лимузина има само две места отзад и може да се похвали с кожена тапицерия, плюшени елементи и дървени декорации. Автомобилът има и минибар, но липсва телефон или телевизор - едва в по-късните бройки е монтиран изключително малък ТВ екран. Макар и доста луксозен за Лада, интериорът все още носи спартанско излъчване, което навярно е причината за неуспеха на модела. Друга причина може би е малкият 1,5-литров двигател със 100 к.с., който е задвижвал лимузината.

Вижте как изглежда ВАЗ-21109 Консул >> >> >>



През 1994 година на бял свят се появява концепцията Амадео-500, която по същество не блести с нищо. За пътниците отзад е предвидено щедро място, но коженият салон е зле изпълнен, има доста пластмасови елементи и колата изглежда грозновато според критиците.

Вижте как изглежда Лада Амадео-500 >> >> >>


Може би най-любопитни са любителските тунинг проекти, които преобразяват познатите ни Жигули в същински дълги лимузини. Техният вид понякога е сюреалистичен, понякога спартански, а понякога и доста луксозен (както е случаят с бялата тунингована Жигула). Задвижването на тези машини най-често се извършва от двигател на някоя немска или японска кола. При всички случай обаче, любителските лимузини на Лада са по-интересни от заводските.

Вижте как изглеждат любителските лимузини на Лада >> >> >>