Прогнозите за безславния край на даунсайзинга явно ще се окажат преждевременни.

Ако се вярва на британското сп. Autocar, инженерите на Ford не просто нямат никакво намерение да се отказват от намаляването на работния обем, а смятат да подложат на брутален кубатурен глад един от най-бързите си автомобили, предава Факти.

Новото четвърто поколение на Focus ST ще се оборудва с 1.5-литров четирицилиндров турбомотор с мощност от порядъка на 280 к.с. Така тенденцията за редуциране на ходовия обем с всяка следваща генерация на бегачката ще се запази.

На втората генерация на Focus ST се монтираше 2.5-литров турбиниран петак, заменен от 2.0-литров четирицилиндров EcoBoost. Новото още по-малко моторче ще бъде екзотика сред горещите хечбекове от компактния клас, където преобладават двигатели от два литра нагоре.

Агрегатът с впечатляваща литрова мощност не е трицилиндровият мотор на Fiesta ST със същия обем и ще има четири бутала. По предварителна информация ще бъде снабден с турбокомпресор с двоен работен апарат (Twin Scroll) и система за изключване на половината цилиндри при ниски натоварвания за пестене на гориво.

Ford ще покаже четвъртата генерация на Focus до края на годината. Наточената версия ST пък ще дебютира пред публика следващата пролет.