Новият прототип GT4 е подготвен в чест на 50-годишният юбилей на AMG и на практика показва бъдещия сериен модел. Конструкцията на автомобила е много сходна с тази на Porsche Panamera, а серийната версия има за цел да се изправи именно срещу луксозния лифтбек на Porsche, пише Факти.

Вижте снимки >> >> >>



За основа на GT4 ще бъде използвана модулната платформа MRA, на която се правят, както автомобили със задно предаване, така и такива с 4х4 задвижване. В структурата на автомобила ще бъдат използвани много алуминиеви сплави, както и високоякостна стомана. Очакванията са, че този автомобил ще дебютира с обновената версия на четирилитровия осмак на AMG с две турбини от типа Twin Scroll.

Турбокомпресорите са разположени между двата блока на V-образния двигател. Моторът ще е наличен в две версии, като в по-мощната си ще разполага с 600 конски сили. Очаква се на по-късен етап да се появи и още по-наточена модификация, която ще се оборудва с турбиниран шестцилиндров двигател. Автомобилът ще получи още новата технология ISG с интегрират стартер-генератор и 48-волтова система.

В нейния състав влиза още малък електромотор с мощност 20 конски сили, монтиран в скоростната кутия, целта на който е за кратко време и много бързо да повиши мощността при рязко ускорение. Въртящият момент ще се предава и на четирите колела през система, заимствана от E 63. Интересното при нея е, че принудително може да прехвърля до 100% от момента на задната ос.