След 5 години в Европейският Съюз ще влязат в сила нови норми, които ще направят по-трудна продажбата на типичните двигатели с вътрешно горене.

Никола Мор обаче е заявил пред Лента, че ЕС няма да зареже дизеловите двигатели. Според шефа на АвтоВАЗ въпреки скандала с VW, дизелите няма да залязат скоро, а Лада може би ще трябва да внедри "нафтовите" двигатели в гамата си.

По-перспективна обаче е технологията на хибридното задвижване, която съчетава традиционния ДВГ с електромотор.

Лада е лидер на руския автомобилен пазар, като миналата година са били реализирани 266 000 бройки. Продажбите в останалите части от света обаче са на доста "бутиково ниво", защото са направени едва 17 300 продажби.

Като перспективен пазар се оценява Европа, Латинска Америка и Азия. За да успее Лада ще трябва да осъвремени не само дизайна си - нещо, което руснаците вече направиха с новия си Х-образен стил, но и да предложи по-съвремени технологии.