Нещо повече - тези мотори ще работят по-скоро като дизели.

Днешните бензинови двигатели на японската компания имат много висока степен на сгъстяване от 14:1. Наследниците им, които ще се появят през 2018 г., обаче ще имат още по-внушителна компресия от порядъка на 18:1, а това вече е територия на дизела, предава Факти.

Новите двигатели от фамилията SkyActiv ще се родеят с нафтовите си роднини и по друг белег - липсата на запалителни свещи. Възпламеняването на горивната смес в тях ще се осъществява не посредством искра, а от високото налягане.

Инженерите на компанията смятат, че именно това е пътят към постигането на по-нисък разход и вредни емисии. Целта на японските конструктори е 1.5-литровият бензинов агрегат на следващата Mazda3 да харчи 3.3 л/100 км.