Базираната в Щутгарт компания е увеличила продажбите си с 11.3% и е доставила 2,083,888 автомобила до клиенти по целия свят през миналата година.

Това означава не само че Mercedes-Benz се разраства по-бързо от своите немски конкуренти, но също така и че достави повече автомобили в премиум сегмента.

“2016 беше най-успешната година за Mercedes-Benz в историята на компанията, и шестата поредна година с рекорд. С нови автомобили с изключителен дизайн, които вдъхновяват нашите клиенти и със значителен ръст, основно в Китай и Европа, ние се изкачихме на върха на премиум сегмента. И се устремяваме още по-напред – с нови технологии, продукти и услуги. Моделното портфолио на Mercedes-Benz с под-брандовете Mercedes-AMG и Mercedes-Maybach е по-голямо и по-разнообразно от всякога. Инициативата за plug-in-hybrid е в пълна сила - с осем модела, Mercedes-Benz предлага най-широката гама в премиум сегмента”, заявява д-р Дитер Цетче, председател на борда на директорите на Daimler AG и ръководител на Mercedes-Benz леки автомобили.

"С растеж от 12.4%, предимно благодарение на силните продажби на Е-класата и на автомобилите в SUV сегмента, бяха постигнати най-добрите за всички времена резултати по отношение на продажбите; приблизително 900,000 автомобила бяха доставени на клиенти в Европа през последните 12 месеца. В Германия, общо 293,209 клиента са взели решение за покупка на нов автомобил с трилъчната звезда, ръст от 7.2% спрямо миналата година. Mercedes-Benz постигна впечатляващ двуцифрен ръст през 2016 в основни пазари като Великобритания (+16.6%), Франция (+16.7%), Италия (+16.6%), Испания (+18.2%) и Белгия (+17.5%)", споделят от Mercedes.

Търсенето на модели Mercedes-Benz в азиатско-тихоокеанския регион също е било по-високо от всякога през 2016 година, като са били доставени 734,169 автомобила, което прави ръст от 19.3%.

Китай отново бе най-големият самостоятелен пазар за Mercedes-Benz, и като брой продажби и като ръст: Продажбите на годишна база са се увеличили с повече от една четвърт, за да стигнат нов рекорд от 472,844 бройки (+26.6%).

За щутгардската компания изминалата година е била най-добрата и в Япония (+3.5%), Южна Корея (+25%), Австралия (+14.8%), Тайван (+17.4%) и Малайзия (+8.6%).

В страните от Северна Америка, също е отчетен ръст, като са били продадени близо 400,000 автомобила (+0.6%).

Продажбите на компактни автомобили Mercedes-Benz също са рекордни - с 9.3% повече спрямо 2015 г. Доставени са били 636,903 нови автомобили A- или B-Class, CLA, CLA Shooting Brake или GLA. Търсенето на компактни автомобили е било относително силно и в Германия и Китай.

За 2016 година отново C-Class е бил най-продаваният модел на Mercedes-Benz с приблизително 425,000 бройки, общо лимузини и комби версии. Растящата популярност на C-Class може да се проследи по данните за продажби от пазарната поява на модела: Девет милиона C-Class лимузини и комбита са доставени от 1982 година до сега.

Повече от четвърт милион E-Class лимузини и комби автомобили са били продадени през изминалата година (+7.9%). Най-интелигентната бизнес лимузина в света влезе в продажба от април 2016. През септември 2016 комби версията влезе в шоурумите, а в Китай започна да се предлага удължена база на лимузината. Допълнителни продажбени стимули се очакват през 2017, основно благодарение на наличието на всички моделни модификации, както и на новата E-Class All-Terrain, която се отличава с оф-роуд стилистични елементи и ще бъде в шоурумите от тази пролет.

От пазарната поява на настоящата генерация през 2013, повече от 300 000 S-Class лимузини са били продадени до момента. Флагманът на Mercedes-Benz запазва своята позиция като световен бестселър сред луксозните лимузини и през 2016. През изминалата година търсенето за дългата база за S-Class беше особено изразено сред клиентите в Китай; повече от десет процента от всички продадени автомобили в S-Class сегмента са били Maybach модели.

Нова S-Class лимузина предстои да бъде пусната на пазара през тази година и трябва да стимулира още по-силни продажби. С този модел ще започне и най-голямата офанзива с двигатели в историята на Mercedes-Benz.

Моделната офанзива с SUV модели се отплаща, с достигнати 706,170 бройки през 2016 и ръст от 34.3%. За първи път толкова много бройки от GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS и G-Class моделите са доставени до клиенти. Моделът GLC се е радвал да изключително висок ръст през изминалата година. През 2016 легендарният G-Class, достигна нови рекорди в продажбите с близо 20,000 реализирани бройки за една година.

Mercedes-AMG имаше още една година на значителен разтеж, като 2016 година надмина значително рекордната 2015 с ръст от 44.1%.

Доставени са били 99,235 спортни автомобила, а продуктовото портфолио се е разширило с повече от десет модела. Най-силните пазари за AMG автомобилите през 2016 отново са били САЩ, Германия и Китай.