На салона в Детройт дебютира дългоочакваният флагмански всъдеход на Audi. Q8 concept е хибрид с дължина над 5 метра и показва как ще изглежда серийната версия на модела, която се очаква догодина.

Вижте снимки >> >> >>


Прототипът от Детройт има 3.0-литров бензинов двигател с 333 к.с. и електромотор, с чиято помощ системната мощност достига 450 коня и 700 Нм. Акумулаторният блок с капацитет 17.9 кВтч и възможност за зареждане от битовата мрежа се намира в задната част и според Audi позволява изминаването на 60 км само на ток, предава Факти.

Батериите се зареждат напълно за два часа и половина с 7.2-киловатово зарядно. В комбинация с пълен резервоар Q-осмицата може да измине 1 000 км без да спира.

Концептът има осемстепенна автоматична трансмисия и постоянно задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.4 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.

Новият инголщадски всъдеход лежи на петзвенно пневматично окачване отпред и отзад. Регулируемите амортисьори позволяват настройка на клиренса в диапазон до 90 мм.

Внушителното SUV има междуосие от 3 метра, широко е 2 040 и дълго 5 020 мм. За премиерата в Детройт дизайнерите на Audi са му избрали ефектни 23-цолови джанти.

Осмоъгълна радиаторна решетка с епични размери доминира цялата предница на Q8. Малко по-различна форма от актуалните модели на марката имат и матричните фарове, които прожектират милион пиксели на пътя отпред.

Стоповете са слети в общ блок по широчината на цялата задница. Има черна подложка и заедно със задните колонки на покрива напомня за оригиналното Audi quattro от 1980 г.

Характерна особеност на концепта е липсата на дръжки на вратите. Сензори в тях засичат ръка или пръсти в близост и отварят автоматично под определен ъгъл. Багажникът поема 680 литра.

В интериора правят впечатление четирите индивидуални кресла, тапицирани с напа, и виртуалният кокпит на Audi. 12.3-инчовият TFT екран предлага изцяло нови менюта и може да проектира допълнителна реалност на предното стъкло.

Q8 ще се произвежда в завода на Audi в Братислава на същите поточни линии, където се сглобява Q7, а в бъдеще - и следващите поколения Volkswagen Touareg и Porsche Cayenne.