Култовият водещ си признава, че списъкът му е изключително личен, защото върху оценката му за колата може да повлияе всичко - дори моментното му настроение.

Въпреки това, най-ценното нещо за Джеръми Кларксън в една кола е нейната "душа".

"Наистина мразя скучните коли. Мразя безличните коли. Мразя колите без въображение, тези които само се движат и спират, без да правят нищо повече", заявява Кларксън.

"Колите започнаха да стават еднакви - те имат едно и също окачване, еднакви спирачки, а всички залагат на икономичността. Преди не бе така, а всяка кола носеше различно чувство", разкрива Джеръми Кларксън пред The Sunday Times.

"Един ден Uber, Google и Apple ще създадат кутии, в които ще сядаш и ще отиваш някъде. Сега ако караш кросоувър на Renault, седан на Hyundai или хечбек на Opel ще се чувстваш по същия скучен и "кутиест" начин", твърди култовият водещ.


Вижте как изглежда Топ 10 на най-лоши коли за 2016 г. >> >> >>


На първо място в списъка с най-лоши нови коли е Vauxhall Astra SRi Nav.

"Astra-та е червена и турбинирана и това е единственото, което мога да кажа за нея. Няма нищо интересно, но я предпочитам пред Ford Focus", лаконичен е водещият.

Vauxhall Astra SRi Nav е бюджетен хечбек, задвижван от 1.6-литров 4-цилиндров агрегат с мощност от 197 к.с.

На второ място е Infiniti Q30 Premium Tech.


"Тази кола е подходяща за американци, които са заети да мислят за храна или за Исус, вместо да осъзнаят, че се возят в Nissan. Дизоловият мотор е сравнително икономичен, но превръща горивото във звук, вместо в мощност", твърди Кларксън.

Infiniti Q30 Premium Tech се задвижва от 2.2-литров 4-цилиндров дизелов агрегат с мощност от 168 к.с.

На трето място е Skoda Superb SE L Executive.

"Карах това комби над 400 километра по магистралата и всичко, което мога да кажа е, че е прилично, на средното ниво... и има толкова душа, колкото има един замръзнал фризер. Когато караш тази кола, може да си кажеш "Ъгх", но не и "УаУ". Скучно", казва Кларксън.

Skoda Superb SE L Executive се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност от 148 к.с.

На четвърто място е Zenos E10 S.

"Тази кола няма врати, седалки, покрив и дори радио - виждал съм по-добре екипирани моливи. Този Zenos принадлежи на пистата, защото на пътя шумът ти става дразнещ след минута - все едно някой се опитва да пусне водата на последиците от изключително голям обяд, но канализацията е повредена", смята водещият.

Zenos E10 S се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров двигател с 247 к.с., а малкият роедстър ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди.

На пето място е Renault Kadjar dCi 130 Signature Nav.

"Никой няма да си спомня за деня, в който е карал Renault Kadjar. Никой няма да прекара часове в конфигуратора, за да разглежда Renault Kadjar с различни цветове или джанти. Никога няма да видите плакат на Renault Kadjar залепен над леглото на малко момче. Никога няма да има спортна R-версия, която да печели ралита. Тази кола има толкова душа и емоция, колкото ще имат и колите на Google след време", заявява Кларксън.

Renault Kadjar dCi 130 Signature Nav се задвижва от 1.6-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 130 к.с.

На шесто място е BMW X1 xDrive25d.

"Според мен инженерите и дизайнерите на BMW не са искали да правят тази кола, затова са изнесли производството в Русия, Китай и Индия. Тъй нареченият кросоувър не може да се справи с кален терен, въпреки че тествах неговата 4х4 версия. Ако тази кола бе правена от някоя китайска фирма или дори от Kia щеше да е ОК, но предвид, че носи емблемата на BMW, е истинско разочарование", смята Кларксън.

BMW X1 xDrive25d се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров дизелов двигател с 228 к.с.

На седмо място е Seat Leon X-Perience SE Technology.

"Откакто започнах да тествам коли преди 31 години, никога не бях карал Seat, никога не бях питал за Seat - не виждах смисъла. Това е една от най-големите загуби на метал, стъкло и пластмаса след телефоните на Microsoft. Освен това колата е кафява. Seat се опитват да замажат нещата, като казват, че цветът се нарича Приключенско Кафяво. Такова нещо не съществува. Благодарен съм на Seat, че ми дадоха да пробвам тази кола, защото тя ми показа, че съм бил абсолютно прав за мнението си към марката", споделя водещият.

Seat Leon X-Perience SE Technology се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност от 148 к.с.

На осмо място е Nissan GT-R Track Edition.

"Винаги съм избягвал да наричам някоя кола опасна, защото това почти сигурно би ми навлякло съдебни проблеми. Но да, тази кола е опасна. Само за час имах два инцидента. Пробвайте да минете през малка неравност с тази кола и ще разберете какво чувстват хората при самолетна катастрофа. Стандартният Nissan GT-R е превъзходна кола, една от най-добрите в света, но версията Track Edition е напълно безсмислена", казва Кларксън.

Nissan GT-R Track Edition се задвижва от 3.8-литров V6 двигател с две турбини и мощност от542 к.с.

Девети е Volkswagen Scirocco 2.0 TDI.

"От както съм се родил обичам колите, а тази любов бе циментирана от първата ми кола - старото Volkswagen Scirocco. Донякъде заради това не исках да карам новото, сещате се защо. По-добре е да запазиш любовта от миналото, като скъп спомен, отколкото да се събереш отново с нея и да останеш разочарован. Тази кола не изглежда правилно, издава странни звуци и е базирана на 6-тото поколение VW Golf... по-добре си купете новия VW Golf GTI", лаконичен е водещият.

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI се задвижва от 2.0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност от 148 к.с.

На десето място е Hyundai i800.

"Тази кола е по-лоша от паразит, ядящ очите на малко дете. По-лоша е от това да маршируваш из военна база в пустинята, докато имаш непрестанна диария и повръщаш. Тази кола е дори по-лоша от това да пробваш панталони. Предпочитам да намажа гърба на Джеймс Мей със слънцезащитен крем на плажа, пред това да ме видят в тази кола. Това е отвратително. Hyundai знаят как да направят сносна кола, но вместо това са решили да създадат грозна, скучна, бавна и гнусна купчина метал. Тази кола би се закупила единствено от африкански шофьори на такси и от европейски католици, имащи твърде много деца, за да разберат, че шофират с 10 км/ч. Ако завали и трябва да се прибера у нас, а таксиджията дойде с тази "кола" ще предпочета да спя на пейка и да хвана настинка. Дори камила е по-красива и комфортна от тази кола", смята Кларксън.

Hyundai i800 се задвижва от 2.5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност от 134 к.с.

"Вземете си VW Golf", завършва Кларксън, давайки съвет на всеки, който се чуди каква евтина или каква първа кола да си вземе.