Липсата на инфраструктура, непредвидимите продажби и слабата покупателната сила карат инвеститорите да се отдръпнат от Индия, пише в. "Трибюн", цитиран от БТА.

Индия обаче предлага големи перспективи за растеж предвид сегашното състояние на автомобилния пейзаж - на 100 души се падат между 1 и 2 коли, докато на Запад съотношението е 80 автомобила на 100 души, изтъква изданието.

Със своите 1,2 милиарда души население, Индия разполага с един от най-огромните пазари в света.

Това е потенциал, напомнящ на Китай през 1990-те години, когато започна да се отваря за чуждестранните инвеститори.

Според проучване на J.D. Power & Associates, цитирано в проучване на Credit Suisse от 2014 година, индийският пазар може да се разрасне до 11 милиона автомобила през 2020 година и да стане третият в света.

Защо тогава автоконструкторите не му се нахвърлят, както се нахвърлиха на китайския пазар?

Дълги години анализаторите обясняваха, че липсата на инфраструктури отдавна е пречка за развитието на този пазар. В началото на 2010-те години правителството обяви амбициозен план за инвестиции от 1 трилион долара в инфраструктурите между 2012 и 2017 година, но тогава инвестициите процъфтяваха, растежът беше силен, а на световните пазари (поне на бързо развиващите се) цареше доверие, припомня в. "Трибюн".

После настъпи кризата и капиталите бяха изтеглени обратно в САЩ, с което бързо развиващите се икономики затънаха в ликвидна криза (най-вече Бразилия и Индия). След това настъпи кризата на суровините, така че обещаните инвестиции така и не бяха направени.

Другата пречка за автомобилостроителите е че индийският автомобилен пазар е известен като нестабилен. Поскъпването на рупията, петролните котировки, лихвите - всичко е повод за увеличение или спад на продажбите, така че пазарът остава непредвидим.

Освен това индийският потребител не е като другите, но най-вече, пазарът не е хомогенен. В обществото все още не е оформена средна класа - едва 200 милиона души, от които само 50 000 са смятани за потенциални купувачи.

Това налага нова концепция за колата въз основа на ценовия критерий. Такъв беше проектът на индийския конгломерат Tata Motors, който пусна на пазара своята Nano да по-малко от 2000 долара.

Лошите пътища и недобрите технически характеристики на модела обаче доведоха проекта до пълен крах. Индийският потребител иска колата му да не е скъпа, но да е качествена. Сложна работа, заключава публикацията.

Друга специфика на индийския пазар е че нито един от четирите най-големи световни автомобилостроители не притежават дял, по-голям от 5 процента. След неуспеха на Nano, делът на Tata се стопи от 18 на 8 процента в рамките на пет години, според проучването на Credit Suisse.

Групата страда от репутацията на по-ниска гама автомобили, макар че е горд собственик на британските Jaguar и Land Rover, които купи от Ford през 2008 година.

Конгломератът развива дейност и във финансовата сфера и в телекомуникациите, но е известен най-вече с колите си за търговски цели, с които държи 60 процента от пазара.


Tata освежи най-евтината кола в света >> >> >>