"Поемам отговорността за проблеми с данните за разхода на гориво и подавам оставка", каза Аикава на пресконференция в японската столица, цитиран от БТА.

По думите му официално той ще напусне поста си на 24 юни, когато е насрочена среща между ръководството и акционери на компанията.

През април ръководителите на Mitsubishi признаха, че компанията е манипулирала резултатите от тестовете, за да представи по-нисък разход на гориво от действителния при компактните си модели.

По предварителни данни показателят е занижен с 5-10 процента. Представители на корпорацията признаха също така, че условията за провеждане на тестовете са били нарушавани в продължение на 25 години от 1991 г.

Нарушения има при десетина модела, включително Pajero и компактните еK, както и Dayz на Nissan, чиято разработка е направена заедно с Mitsubishi. Все още няма точен списък на засегнатите автомобили.

По данни на агенция Киодо скандалът може да обхваща над 2 милиона коли с нарушения в техническата документация.

Nissan купува 34% от Mitsubishi >> >> >>