Казано накратко дизайнът на прототипите е впечатляващ.


Вижте снимки >> >> >>



Да започнем с концепцията 40.1, която ще служи за основа на бъдещия компактен кросоувър на Volvo. Автомобилът има доста стилна радиаторна решетка, защитна пластмасова облицовка около калниците и повишен пътен просвет. Дръжките на задната врата са дискретни, а на покрива е монтиран спойлер.

Концепцията 40.2 е хечбек с формата на седан. Основните белези на колата са малко по-тънката и "усмихната" радиаторна решетка, стоповете с С-образна форма и скосеният покрив.

Общото между двете концепции е тяхното агресивно и дори мускулесто излъчване, както и традиционните за Volvo предни LED светлини в стила "Чукът на Тор".

И двата автомобила са базирани върху новата платформа CMA - Compact Modular Architecture, която е разработена съвместно с китайската компания Geely.

Освен стандартните двигатели с вътрешно горене, платформата позволява монтирането на хибридна или изцяло електрическа задвижваща система.

От Volvo обясняват дизайна на прототипните S40 и XC40 с увеличаващият се апетит за "малки премиум коли".

"Тези коли имат енергия. те притежават завладяващ, дори разбиващ характер, който ги откроява от тълпата. Това е бъдещето на компактните коли с марката Volvo", заявява вицепрезидентът на шведската компания Томас Ингелат.

Производствените версии на S40 и XC40 ще дебютират догодина, а от Volvo обещават да запазят стила на автомобилите.