Първият боксерен двигател на японската марка прави дебюта си с модела Subaru 1000 на 14 май 1966 година. От тогава насам Subaru развива предимствата на своите боксери и постоянно да ги подобрява.


ВИДЕО >> >> >>


В наши дни , всеки един продаван автомобил Subaru е оборудван с боксерен двигател, като общото производство през последните 50 години надвишава 16 милиона мотора.

При хоризонтално разположения боксерен двигател, буталата са монтирани едно срещу друго в симетрична конфигурация. При движението на срещуположните бутала се неутрализират инерционните им сили, което води до по-ниски нива на вибрации и изключителен ротационен баланс и допринася за плавна и равномерна работа до най-високи обороти.

Заради своята конструкция, боксерните двигатели изместват по-надолу центъра на тежестта на колата, което я прави по-стабилна в завоите.

Боксерните агрегати са и малко по-шумни от своите традиционни събратя, което е недостатък за едни, но предимство за други.

Единствените марки продължаващи да развиват технологията на боксерния двигател са Subaru и Porsche.