Това съобщи БСК, позовавайки се на данни от Индустриален клъстер „Електромобили” (ИКЕМ), цитирани от technews.bg.

Леките електрически автомобили са 134 броя, товарните възлизат на 34 броя, а автобусите – 2 броя, сочи анализът на ИКЕМ, който отчита състоянието на пазара към края на октомври 2015 г.

В страната са инсталирани общо около 30 зарядни колонки с CEE, ТИП1 и ТИП2 конектори, работещи с напрежение 220V или 380V и мощност между 3,7 – 22kW. Няма инсталирани зарядни колонки за бърз заряд на трифазен ток с напрежение 380V и мощност над 22 kW.

Водородни електрически превозни средства няма регистрирани в България към края на 2015 г.

Няма и изградени зарядни станции за автомобили на водород.

Цените за конверсия от стандартни към електрически автомобили варират от 10 000 до 20 000 лева, уточняват от ИКЕМ. Запитвания за подобна услуга има всеки ден.